slutet

nu var det slut. slutet är alltid ett slut och det känns alltid lika definitivt. att det bara kallas slut gör det hela mer dramatiskt. det blir lättare för känslorna att svälla över när det är "SLUT" istället för "BÖRJAN PÅ NÅGOT NYTT". och det är så man ser på ett slut. vad händer efter detta definitiva, oåterlligkallade slutet? kanske väntar ett stort stup precis efter kurvan som man absolut inte hinner stanna för? eller så kommer man fram till en glänta av grönskande mark och skog? men som sagt, ett slut är alltid ett slut. en tid som genomsyras av ledsamhet, kanske en minimal känsla av lättnad men mest ett ogenomträngligt vakuum. man väntar liksom på det nya, för att kunna byta bort det där gamla, det som ledde fram till slutet.
man vet inte riktigt vad man ska ta för sig. det som skiljer sig nu är att jag faktiskt fortfarande vet vem jag är, det kanske är något positivt. något att glädjas över.

jag vill ha svar och kunna förstå. förstå hur det kommer sig att en människa kan tro sådana saker om mig. hur någon kan känna, tro och tycka saker om mig som jag själv inte känner igen. men jag förstår ändå någonstans att jag kanske inte alls kommer att kunna fatta. jag är inte någon annan än mig själv. jag kan bara utgå ifrån mig själv, med mina referensramar och minnen. men den insikten gör det inte lättare att acceptera och känna tillfreds med situationen just nu, istället blir jag förbannad över hur något kan vara så konstigt. hur något som alldels nyss kändes ganska greppbart bara helt plötsligt blivit främmande. och det är kanske det som ett slut innebär. distanserat, främmande.

"It could all be so simple
But you'd rather make it hard
Loving you is like a battle
And we both end up with scars
Tell me, who I have to be
To get some reciprocity

Is this just a silly game
That forces you to act this way
Forces you to scream my name
Then pretend that you can't stay
Tell me, who I have to be
To get some reciprocity

No matter how I think we grow
You always seem to let me know
It ain't workin'
It ain't workin'
And when I try to walk away
You'd hurt yourself to make me stay
This is crazy
This is crazy

I keep letting you back in
How can I explain myself
As painful as this thing has been
I just can't be with no one else
See I know what we got to do,
You let go and I'll let go too."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback