bengtsfors via uddevalla

det är lustigt vilka känslor som kommer över mig nu. jag trodde inte att en flytt skulle framkalla såna här känslor, det är så mycket att resonera och tänka kring. allt är så nytt. det känns som i början av livet fast som om det fanns massor av saker innan också. det är paradoxalt. jag sitter på bussen på väg till Uddevalla från göteborg. nya busshållplatser. spårvagnen går bara till positivgatan, sen får man ta ersättningsbuss eftersom dom bygger om frölunda torgs hållplats. overklighet men samtidigt så innihelvete, brinnande verkligt och nära. det händer här och nu, hela tiden.
jag tittar på bilder från trollhättan, kvällar som vi spenderat ute, druckit oss fulla på meza och vokalen. all drama, alla bråk och fylleslag. är det långt borta nu? saknar jag det? jag vet inte. både ja och nej.
jag saknar att veta min plats, ha 5 minuter bort till närmsta vän, ha efterfester till klockan åtta på morgonen och skratta åt gårdagen. saknar att förarga mig över 671 bussen som alltid gör så att vi missar alla andra bussar, saknar min kärleks varma blick i kråkboet. saknar mina vänner och min mamma.

men jag trivs i göteborg. och jag känner mig stark, och svag också för den delen. alla lager av yta är liksom bortskrapade. nu är det bara jag på allvar. och det är lustigt att typ 10 mil kan göra sådan skillnad. det är ett konstigt avstånd, inte så långt att man inte kan hälsa på över en dag, men samtidigt en betydelsefull skillnad.  få en att gå åt andra hållet. men det blev så tyst i stan, festen tog slut. alla for åt olika håll.  jag ville inte och vågade inte stanna kvar för att se vad som hände sen.


Kommentarer
Postat av: lisa

sofie! jag saknar dig. vi ær så långt borta från varandra. tænk att bara traska uppfør en jobbig strømslundsbacke før att komma till ditt hus. nu ær det resor som tar flera timmar.

jag ønskar att vi en dag bor næra varandra igen. en dag kommer jag ju till gøteborg också.

jo, jag læser din blogg flitigt. sådeså.

vi ses snart kæraste.

puss lisa.

2008-09-24 @ 14:44:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback