if I was a flower

det var som min arbetskamrat sa, "sofie, du lever det goda livet".
jag sitter här i min soffa i örgryte, ett skönt bostadsområde, och har min tvätt hängandes på balkongen utanför.
imorgon är det valborg, och på fredag ska jag demonstrera. På lördag har Maria o hilda sin inflyttningsfest, vilket jag tror kommer bli ett jävla kalas. och många av mina härliga vänner kommer till göteborg under helgen. jag har många bra vänner, och ibland inser jag hur mycket man får gratis av dom. alltså, alla erfarenheter, alla insikter, åsikter, tankar och känslor. att få följa dom genom livet är en sann belöning bara det. det är som ett äktenskap, fast utan alla tråkiga kristna löften. Jag vet att jag har mycket att tacka dom för, och att dom i svåra tider funnits i närheten för att kunna plocka upp mig. Man lär sig mycket om sig själv men också om andra människor genom sina vänner, och jag tycker verkligen att dom berikat mig på så otroligt många sätt. Som Kenta sa, "idag är jag stark", men jag känner också att jag är oerhört tacksam.
Nu ska jag fortsätta städa, åka ner till stan o köpa lite vin o ta en fika ute i solen. 


So many things to say right now
So much love, want the weight off now
Upliftment push the haters down
Since you cant reject it embrace it now
So many feelings at the same time now
Its growing and building up my strength somehow
Its intense rush of life, reality seem customized
To help me see the light and take a bow

I sit back, reminiscing about long gone days
Chill out listen to some old songs play
And old anthems its like the soundtrack through my photo albums
They all here, happy memories to sad ones

Let me see you smile and enjoy yourself
Every time you cry cause you’re overwhelmed
Let the pain and the joy and the life itself
From the front to the back from the right to the left
Let me see you smile and enjoy yourself
When you wake up in the morning feeling overwhelmed
By the eyes and the vibes, from your family and friends
Its all love from beginning to the end


Madeleine, Lisa, Therese, Hilda, Maria, Sofia, Martin, Josefin, Evelina, Lina, Mathilde, Daniel, Juvo, Beatrice
tack för att ni funnits i mitt liv och på olika sätt berikat mig, jag hoppas att vänskapen frodas och gror likt en maskros på våra gräsmattor till hjärta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback