lördag i göteborg

hotmail, msn och sms
du kan slå en signal sen
när klockan börjar närma sig fem
jag menar, det är lungt
tjena, hej och vi hörs på nått sätt
men vart ska vi ikväll?
pustervik, kontiki eller nefertiti
vi kan mötas upp på kungsportsplatsen
det är ungefär som mellanstadiet när man sågs under eken på rasten
det var inga måsten
så skulle vi gå till röda sten sen?
nej juste, ditt gamla ragg hänger där
och du är ju fortfarande kär
vi får tänka om, nya planer och andra idéer
vart är det bra häng, billig öl och sjyssta folk?
lagom discodans, ett ställe man kan smyga iväg och röka en holk?
fan, jag önskar jag hade en dator här så jag kunde
kika in på djungeltrumman
för här i stan, fungerar inte djungelns lag
ingen idé att slå på stora trumman för öronen är vända bortåt
men du, vad sägs om framåt uppåt?
jag vet inte, men jag har satt på mig bästa partydressen
och laddat hela veckan
nu måste jag ha en öl så spänningen släpper i armarna
jag skiter i söndagen och bakfylleångesten
och på facebook står det ju att
alla andra har ju också varit ute och ramlat runt

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag älskar det här. Jag ska rama in det.

2009-09-01 @ 13:26:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback