jag är glad att du är här


jag hinner tänka att jag kan följa dig
vart du än går
innan du öppnar munnen lite och vi börjar skratta
jag hinner fundera över om du trivs där du bor
och om det alltid varit så
att du hatat microvågsuppvärmd mat
innan du frågar mig vad jag vill bli när jag blir stor
jag svarar att det vet jag inte
och det gör lite ont i magen för det gör det alltid när jag svarar så
jag hinner se ditt leende och dina vackra händer
innan jag börjar kontemplera över hurvida det här kommer leda någonstans
om vi kommer hinna
ligga lite innan det är dags att gå
om det finns tid och plats nog för att säga att nu har vi det
nu vet vi!
innan jag måste packa väskan och försvinna
jag hinner tänka över mina tidigare relationer
och kanske kan jag summera några ambitioner
som jag fortfarande har
innan du lägger dig bredvid och säger
jag är glad att vara här





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback