icke-existerande

jag känner igen den bitterljuva smaken av
en idé om något annat
som aldrig inträffade
besvikelsen och förnekelsen
själadödandet som man ger sig
in i helt självmant
tills självbilden slagits i kras
inte bara i tusen bitar utan
i så små beståndsdelar att
ens tänka på ett annat alternativ
känns övermäktigt och alldeles ouppnåeligt
för vi ska gå många mil
innan vi tittar bakåt över axeln
vi ska ifrågasätta själva existensen varje söndagsmorgon
och veta om att essansen av livet
inte tillhör oss
visst
det går att låtsas och försöka
och tänka förändring kommer när det är dags
när jag löpt linan ut,
slagit huvudet tills blodet forsar fram
när jag nått botten finns bara en väg upp
då är utvägen mig värdig
fram tills dess ska jag
fortsätta förkasta livet som jag
hört att andra lever
för jag kan se i dina ögon att du tvivlar
på om du får vara med
och om det är något jag lärt mig
så är det att du får det
jag skulle vilja hysa in allt mitt mod i dig
och säga spring nu
ta med dig allt gott
och lämna det onda bakom dig













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback