till lisa cederlund & meriel spångberg

för alla samtal som varit på riktigt
för själasökande och acceptans
samtal om svårigheter och broar som byggs
för samtal om kärlek, tillit och politik
att parkera sin rumpa på ett tak med kaffe och cigg
tillsammans med två härliga kvinnor
sitta på balkongen och stirra ut över ett landskap som långsamt blivit grönare och grönare
tillsammans med två kloka, insiktsfulla kvinnor
alla filosofiska samtal
och för allt flams och träningsvärk i magen för att jag skrattat så
för all stress och för att livet inte alltid är lätt
jag är glad
för att jag fått äran att träffa er
ni har vinden i håret och studsen i stegen
ni har ambitionen
fast nödvändigtvis inte bara den som gäller karriären
ni har skrattet och ni har hjärtat som slår stadigt
ni har rösterna som jag lyssnar till
ja, jag är så glad och tacksam att jag fått träffa er
och tills vi ses igen

"Safe travels, safe return"
som Atmosphere sa.

Kommentarer
Postat av: Lisa

I LOVE YOU

2010-04-28 @ 18:24:58
Postat av: julia

va fint! å vad bra ni är! på riktigt

2010-04-28 @ 21:54:11
Postat av: Meriel

Gudars vad fint. I sommar, i sommar, då jäklar ska det bli åka av.

2010-04-30 @ 22:40:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback