madeleine, du är min skatt

Ja, jag kommer ihåg så väl när vi sprang
i spöregnet på Mycelievägen
90339 Umeå var postadressen
vi var ungefär 6 år gamla
och jag minns ditt barnsliga ansikte
men ändå,
jag ser dig framför mig nu nästan
17 år senare, och på något vis,
är det fortfarande vi två som springer i regnet
gatorna är fulla av forsande vatten
brunnarna hinner inte svälja undan allt som regnar ned
med strömmen kommer löv, damm och små gruskorn
och på samma sätt som då
så skrattar vi
och grinar
och tittar upp mot skyn som öser ned
och frågar oss vart det finns ett tak där vi kan gömma undan oss själva
någonstans att torka upp
likt wettex trasor som legat torra i diskhon
Jag ville ju bara vara den där barfota 6-åriga tjejen!
Idag har vi tjocka förhårdnader på fotsulorna
men ett varmt, pulserande hjärta hittar vi djupt därinne -
en stark flod av röd blodcirkulation

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback