nerves

jag och Hilda har skrivit på ett kontrakt för en trea vid frölunda torg. jätte fin lägenhet, sjysst.
jag har börjat mitt nya jobb som elevrådstjänsteman. det känns grymt.
men jag är så jävla nervös. jag ska förihelvete ta hand om mig själv nu. helt ensam.
kan knappt skriva ens längre och jag känner mig lite mano.
ensamhet är något vi alla fruktar, mer eller mindre, men oftast ganska mycket.
att själv ta beslutet att vara ensam är ovanligt, eller jävligt läskigt. ganska modigt tycker jag också.
det känns som att för första gången så står jag på riktigt framför en gigantisk klippavsats, och nu är tiden inne för att testa om vingarna bär eller inte. Det är alltid lättare att komma med ursäkter eller undanflykter, att inte satsa fullhjärtat på något, men om man gör det så kan också skiten vända sig emot en på ett helt annat sätt. man har mycket mer att förlora.




Want to make a smile? want to make a laugh?
 Want to make up for the mistakes in the past?
Want to act like he doesn't know better
 Insecure, impatient
Temporary gratification, self-validation

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback