allt är lugnt

säfflebussen mot oslo. helt fullpackat. så åker jag en väg, och vid ett speciellt ställe så kommer jag ihåg sist gång jag var här. vi satt på bussen, jag satt på samma sida och jag tittade ut över samma väg och samma lilla parkeringen som jag ser nu. lyssnade på jonas gardells "ett ufo gör entré" på ljudbok, och jag var arg. ledsen, besviken på mig själv och på dig. och jag tänkte att jag aldrig mer skulle åka till oslo. aldrig mer se platsen som en gång bar med sig så mycket skit. glömma vad som hänt.

och jag ser en man i 40 års åldern stå och vänta på bussen mot göteborg. han ser sargad ut, trött. och han liknar en annan man jag känner. jag har försökt få tag på honom länge, oroar mig lite. kanske har han slängt bort telefonen. jag undrar om han kommer se ut som mannen vid bussen när han är 40 år.


men så blev jag välkomnad av en snygg oslo lisa, och allt kändes bättre. kommer ihåg att jag inte är här med samma förutsättningar, som jag hade då. jag är inte här av samma anledning och det finns inga jobbiga relationer att försöka räta ut. och oslo är vackert och i lägenheten som systrarna elamsson och sofias pojkvän fredrik har är saker och ting lugnt. dom är fina mot varandra och jag känner mig välkommen. vi hade en bra fredagskväll med bordsfotbolls spel, öl, trevliga samtal o en ganska lång natt. idag har vi varit ute och gått på stan, lisa köpte lite vinyler och jag en kofta på second hand. ikväll blir det fest och utgång för fulla slanten, bara jag kan få i mig kaffet och bli en människa igen. gårdagen tog lite mina fysiska krafter. hoho...

jag förstår varför lisa bor här. det finns en stämning här som inte finns i trollhättan, och inte riktigt i göteborg heller. eller ja, man får leta lite mer för att hitta den i alla fall. och plötsligt så känns det inte så jobbigt att alla bor på olika håll. man får komma och hälsa på. glömma vardagen, vara ledig, säga hej till något uppfriskande. men jag saknar alla som befinner sig långt ifrån mig. 



"att vara storsint, beredd att förlåta"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback