flytt, madde, society?

i en gammal skinnsoffa, med en kaffemugg, lite juice och en macka här sitter jag. jag har haft väldigt mycket att göra de senaste dagarna och borde vara fruktansvärt trött men istället så är jag sådär ivrig och glad. jag har flyttat till kollektivhuset i örgryte nu. det verkar jävligt bra, jag har en god känsla för den här resan.
 Jag lämnade frölunda på ett gott vis också, sista natten där var mycket trevlig med bad, vin o sjysst sällskap- .  men samtidigt så sliter det i mig att vi ska lämna lägenheten. det är ju trots allt det första hem som är ens eget som man skapat där ute i gettot. det handlar om en ny era. det är det som är så speciellt med livet, allting försvinner alltid, funkar inte ens att krama åt det med händerna för att försöka hålla det kvar, det försvinner. "Nothing lasts, but nothing is lost"

Siri kom och hälsade på i göteborg, vilket verkligen var jätte kul, vi har inte sett varandra sen vi var 14 år gamla och spenderade en hel sommar ihop, drack oss fulla första gången och fick första kyssen typ. haha. Så var Sofia med också, och hjälpte mig med att måla om i rummet, (TACK!!!). Jag bara kände att det var så gött o hänga jag, sofia och siri. vuxna men ändå unga, kvinnor men med barnaskrattet kvar.
idag kommer madeleine hit, och ikväll ska vi gå ut på Society på röda sten. jag känner att kvällen kommer bli bra, för det som behövs är i princip två saker, madeleine och house/techno musik. its all good!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback