i dont have to make a choice

i denna ensamma plats kallad världen
varför inte bara komma tilsammans
dricka lite kaffe och göra ett barn
ta alla chanser man får
kika på skor hos whyred och drömma sig bort i en fantasi
en amnesi
över tiden som var innan just nu
vi kanske bara får en chans
ett litet hål i universum som öppnar sig precis här
jag tittar upp på dina kinder
funderar på hur du såg ut när du var tjugo ellerså
på vilka drömmar och mål du hade då
du säger att livet är något som lätt förgås
man hinner inte riktigt med
och jag trodde att jag glömt bort kärleken
att jag blivit cynisk och grå
fullt av metall i magsäcken
räcker den ljuva stämman till för att skapa någon slags musik
och hur är det egentligen
är kärleken livslång, eller blixtsnabb
kort och passionerad eller ofruktsam
ska vi kasta oss vilt omkring eller sitta på kammaren
filosofera och kontemplera
eller bara skita i de?







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback