konsekvent klurighet


jag har spenderat många otaliga otåliga timmar
att fundera över hur jag ska förklara och vilka ord som rimmar
på berättelsen om livet
i allt det stora och i det pytte pytte lilla
om sanningen ska fram så vet jag
väldigt lite om demokrati, nationalekonomi och världsbankens fuffens
jag är en ovan bilkörare
och en oerfaren kärleksförare
jag är disorienterad och alienerad
och det tar lång tid att diska
inga sparade pengar
men ändå mängder
av enkronor som ligger och skramlar överallt
framförallt är livet klurigt
man måste suga på karamellen
om vilken väg man ska gå
och vilket synsätt man kan ta till
när man kontemplerar över upplevelsen som kallas liv
ibland önskar jag att det fanns en lyckokaka för varje dag
så att man slapp gå och tänka på
om man gjort rätt ändå tills
liemannen knackar på och det är dags att gå
men en sak har jag kanske ändå lärt mig under mina tjugo år
och det är att man ibland faktiskt får
skörda som man sår
och resten av tiden den vet vi ingenting om
för om allt är här och nu
så finns det inte heller så mycket
att oroa sig för
visst, ingenting är för evigt
men det kan inte heller tappas bort





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback