torsdag nyårsdagen

alla bara pratar och släpper alla spärrar. .
jag får höra både bra och dåliga saker, men jag känner mig så involverad i andras liv. jag vet mycket om många människor.
och dom pratar om mystiska känslor, och deras inre eller yttre stridigheter, deras kärleksproblem, deras föräldrar, om hur dom dricker alldeles för mycket sprit eller tar droger. dom berättar också om andras problem, och hur deras vänner i sin tur mår dåligt.
den senaste tiden har alla andras skit staplats på vartannat, en hög, svajig pile of dirt inom mig. det finns så jävla mycket människor som inte mår bra, som inte känner sig tillräckligt älskade och jag kan liksom inte låta bli att bry mig om dom. jag vet inte vad det är inom mig som gör att jag tar till mig, varför jag alltid, i alla situationer lyssnar med mitt hjärta.
och jag vet inte heller varför så många kommer till mig, och vill lätta sina hjärtesorger hos mig.
det är som att jag bär med mig andras problem i mitt hjärta, och snart kokar min hjärna över. det är möjligen så att det är dags att fundera över vad dessa människor ger mig. kanske dags att släppa vissa, dumpa skiten i havet och lämna det så.
för omsorg är något värdefullt, sprider man ut det för mycket finns det inget kvar när man sen själv behöver den.


annars var nyåret bra, och det är jag glad över. det kändes som en bra start på året 2009. det finns en känsla av att 2009 kommer bli avsevärt mycket bättre än 2008.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback