grow up, sweet girl

vi springer runt i cirklar
försöker hitta det där som vi förlorat
längst vägen, vart tog det vägen?
gatan tog slut längst spåret, vi tappade tråden
snedda över gatan, såg ljuset längst bort i tunneln,
men nej vi längtar ju bara hem
till mammas bullar och saften i tillbringaren
vill ju bara ha en ny cykel så jag kan åka ner till min vän
säga hej som ett hopp för att vi ses igen
kanske ikväll eller imorgon, fast nej juste de, jag ska ju åka sen
packa min väska och åka hem igen?
så jag sitter på tåget och ser staden försvinna bort bakom mig
längtar efter min egen säng
men saknar mammas gata
redan, och om igen
har en plats att känna igen mig i,
men de känns som jag alltid är på väg ifrån den
men, om jag samlar mitt mod
kanske mitt hjärta kan fungera som rod
ta sats och försöka vara en vuxen nån gång
o göra allt det där som man ska då,
jobba o slita, handla mat på krita på ica
bli lite ansvarstagande, och köpa en lägenhet i örgryte
fast egentligen vill jag ju bara hem till hallonbuskarna
till gräsmattan och till stigen mellan våra hus
där vi lekte och sov en natt i juli
vi var 8 år gammla
hade inte blivit rastlösa, besvikna eller lessna
ja jag längtar hem igen
känner igen mig i dig
och vill bara höra till ert kompisgäng
den otvugna gemenskapen där saker o ting bara händer
där jag kan flyta med o slippa allt det där, men där
kommer känslan åter igen
om att växa upp






Kommentarer
Postat av: lisen

sofie! du har skrivit det! så himla himla bra!!

2009-07-15 @ 19:44:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback