den olåsta dörren

Jag gick in genom den olåsta dörren.
smygandes, bejaktande försiktiga steg
ett förstört hem
en konrekt reflektion på hur mitt känsloliv såg ut fast abstrakt
men fasthet
snabbhet

jag har älskat långsamt under solens ljus
jag har skrattat och tittat in i ögon som inte ljuger
jag är 20 år gammal
har inga barn
ingen sjukdom
jag kanske är lite konstig i huvudet
men inte mer förstörd än vad som är okej

det är en balansgång, men icke omöjlig att gå på
det är svårt
men lätt också
men inte bara ett eller det andra
mitt öde är inte bestämt

vad vet jag
men kanske vore det bäst om någon av oss försökte prata
men ingen av oss vill det tillräckligt mycket
så tystnaden beror
men i de bästa av universum skulle vi talat
ja, i de bästa av världar skulle vi kunnat vara vänner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback