mina vänner

jag saknar er
du med den stora magen och med sylvass intution
kvinnan med ironi och ett ofantligt oändligt stort register över världskändisarna
den lilla ettriga myran som drivs av vetgirighet
och den tänkande kvinnan som pratar om kärlek och musik
jag saknar dig
min vän som flamsar, skrattar och gråter
som funderar och lägger huvudet på sned
du som bor långt bort
du som gjorde ett val och stod för det
du som är här och kramar mig när det känns lite meningslöst
min vän som klarade sig igenom allt det svåra
för att titta ut på andra sidan
konsten att skriva en helt ny bok,
inte bara ett nytt kapitel
det har du lärt mig att bemästra
du som stannade kvar
du som åkte långt långt bort
även om oceaner och hav skiljer oss åt
och om radiovågorna inte räcker enda fram alltid
så ska ni veta och förstå mina vänner
att ni är som mina självvalda systrar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback