ett leende

du säger det med ett leende
att du vet vad jag menar
menar att det är först senare
som man ser att djupet var djupt och stupet
hade en hög kant och sen 100 meter ner tills det tar stopp
det är först då som det också känns i ens kropp
ett omlopp av tvekande undanflyende tankar
kranar som skruvas av och på i en väldig fart
en popcornmaskin till hjärna
ett hjärta som blivit naggat i kanterna
ett svagt grin och det arbetssamma i att simma runt i en liten pöl av
vatten som bara når en upp till knäna
du säger det med ett leende
att du vet vad jag menar
menar att det är först senare
när det outgrundliga tveksamma tvättats bort och man på djupet känner sig klenare
som man egentligen är på väg uppåt
en liten naken människa på långsam, stadig marsch
en lejoninna med ett ess i rockärmen
men inget stort inget världsomvändande
bara ett leende och en lite stadigare röst
du säger det med ett leende
att du vet vad jag menar
när jag säger att det förmodligen,
kommer att hända igen
men jag lovar dig, jag kommer inte flytta några berg igen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback