hur man är en princessa

Du vill så gärna komma in
höra till
vara något som man kan placera på en pedistal
utsmycka, betrakta och beakta
någon som kan säga att du är fin
inte någon som någon föraktar
du kan skapa mysteriernas mysterium
bara med en blick
allt bara för att få en gillande nick
men mest av allt handlar det om att omge sig med de rätta människorna
ni leker lekar där alla rollfigurer verkar vara så speciella
allt är en hemlighet
när man frågar
koderna måste bevaras
tolka chiffer, en krypterad gåta
en skattkarta som få har tillträde till och jag har inte en aning om hur man gör för att bli en fin tjej
någon sån där som alltid låtsas säga nej
en princessa en skönhetsmässa
säg hur jag ska göra för att bli som dig
omtyckt och uppskattad
ingen ful, tjatig borgarbracka
ett livsstilsmagasin och en utstuderad utstyrsel
jag läser skrifterna, springer med andetaget i halsen i underjordiska tunnelsystem
och tänker att om någon bara kan fatta att vi hjälper till
att upprätthålla tröttsamma sociala system
genom att prata om sjuka skönhetsideal som ett eftersträvansvärt fenomen

Kommentarer
Postat av: Josefin

Du skriver så bra mitt hjärta.

2012-10-08 @ 09:20:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback