det brinner

det är min historia, vill jag hävda
min utsaga som jag äger själv
det är en berättelse om hur jag skapar mening i det här livet och vad jag vill
jag vill veta vem du är
jag vill liksom komma närmare
hur fan blev vi som vi blev
och hur ska vi göra för att bli som vi vill vara
det är rutinen som dikterar våra tankar
formar oss långsamt
stöper oss i formar för vart gränserna går
det som spills utanför torkas snabbt bort
vi tuktar och omformar oss själva så att allt ska få plats
men ändå så vill vi komma nära
ge något och få något tillbaka
att vara tillsammans och tolerera det svåra
som livet ibland innebär att leva
spela ut, leva ut, tänka stort
större än vad någon någonsin gjort
vi kan inte bara nöja oss med att nagga lite i kanten
hela tårtan måste få ätas upp
med glupskhet och jävlarannamma i blicken
jag vill vara så nära att det bränns
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback