fulländning

jag minns i kroppen
hur vi svingade våra överkroppar upp och ned för längesen
armarna följde med när vi böjde våra knän
det vackra i att känna hur musklerna slappnar av
för att i sekunden senare spännas igen
friheten i rörelsen
förstärktes av den jämna andningen
och inuti mig
tog fulländningen form
samma lätthet infinner sig
när den första höstdagen anländer
med sin kalla, krispiga och höga luft
eller när man känner den första doften av nyklippt gräs i luften
efter en lång vinter
eller precis efter man kommit och drar ett djupt andetag
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag kände dig någorlunda väl en gång i tiden och läser dessa texter några gånger per år.
varje gång blir jag lika imponerad.

2013-10-24 @ 21:55:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback