aha

det är det lilla lilla
i livet som gör skillnaden
det är solen som skiner idag
och någon som sjunger en sång om en ny dag
det är din hand på min axel
och det är lukten från en eld i skogen
av nyklippt gräs,
om att få leka vid vattenbrynet som små barn
om önskan om ett barn
det är när vi skrattar åt saker som kan tyckas vara meningslösa
men det är just det som förlöser oss
det finns ett litet mellanrum
mellan underhuden och organen där inne
platsen under huden
det är där allting händer
det är där hela livet utspelas
i pyttesmå mekaniska rörelser formas livet
det är en mekanik
värdig sitt namn
det är litet och anspråkslöst
men kraftfullt
det är flowet som aldrig gör fel
du tar min hand och vi springer en bit genom stan
det regnar idag och jag föreställer mig hur jag flyr från
det som en gång var mina demoner
jag kan se alla vägar framför mig
men vet inte vart dom leder
jag är inte rädd att ta reda på det
för jag skräms inte längre på samma sätt
"du är högst levande" säger du
"inte död, inte ett köttstycke"
jag tar ett djupt andetag och lyssnar till orden
tänker på cellfördelningen och undrar om den fungerar som den ska
och så ringer klockan
det är dags att stiga upp till en ny dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback