jag är kär

jag ska skriva vackra kärleksdikter till dig varje söndag
du vet
när du är lite nere och vi vet att du snart ska åka
jag kan laga soulfood varje dag
och jag vet att du inte tycker om att diska, men du gör det ändå
och när jag får psykos och slänger kläder omkring mig
så kan du sitta på sängen och säga att det ordnar sig till slut
och vi kan prata om livets klurigheter
tills vi kommer fram till att vi inte kommer
fram till något
och kramas
köra bil varje helg
30 mil för det är inte så långt när man är kär
tala om framtidsdrömmar
och hur livet varit fram tills just nu
och veta om att det inte alltid kommer att vara såhär
att det är 2316 km mellan oss
kanske bara 5 meter
eller 1
eller bara 1 ynka decimeter när vi sover i samma säng igen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback