med hes cigarettröst

i denna centraliserade
demonstrerande värld av välbehag
i detta lokala lågtryck
av känslomässiga förbindelser och vänskapstvister
ute på balkongen med en macbook
en cigg och dubstep mix från datorhögtalarna
som talar sitt tydliga språk
i denna värld där allt existerar
men ändå inte riktigt finns till
i storstaden, landsbygden och i hemstaden
inuti våra hjärtan och utanför hjärnans kapicitet
att förstå
att konstatera skillnaden
mellan liv och död
i musikens vibration,
i mellanrummet mellan resonansen
och bas kicken
som slår mot trumhinnan i mina AKG lurar
i avståndet mellan de jag älskar
och stolen jag sitter på förtillfället
det är ingen tillfällighet
att vi lider av för lite förståelse
i denna värld där vi både utnyttjar och utnyttjas
där vi älskar och älskas
av älskarens varma blick
det är en desillusionerad älvas dans
en litteraturstuderande ute på hal is
en advokat med för mycket deg
en seg haschrökare eller en supersnygg tjej som precis fyllt 16 år igår
borde skriva klart mitt cv och skicka in de rätta papprena
till de rätta myndigheterna
så jag kan mätta min plånbok med ett riktigt jobb
gräva ner världens alla orättvisor
och stå upp som en ny kvinna
redo att ta tag i problemet med världsvälten
springa tusen varv och skrika åt att det gör ont i mjälten
skratta högst och visa fingret till varje bilförare
fan dom vet ju!! att växthuseffekten inte är
något jävla skämt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback