likadant

jag ska säga dig en sak
det blir aldrig mer likadant
vägen mellan torsbogatan och där du bodde
används aldrig mer
vi har inte glömt bort den,
men distansen känns oförändeligt lång
jag kommer ihåg din vackra sång om
vänskap och kärlek och hur banden alltid skulle vara intakt
kanske är det jag som känner mig ensam
kanske är jag dramatisk
kanske är det jag som inte hinner
inte finner någon trygghet att vaggas in i
jag ska säga dig en sak
det blir aldrig mer likadant
vi alla är vuxna nu och lever livet på olika håll
jag försöker skaffa mig koll på vad ni gör och vart ni är på väg
men jag vet inte, 
kanske är det lönlöst att försöka,
vi är vuxna nu och får se efter oss själva
det finns inte tid att berätta allt



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback