en missad tid

det är själva fan
nu står vi här igen
bråkar om en missad gym-tid på friskis
på tåget igår satt två kvinnor
som gärna ville ha sina fönsterplatser
dom pratade om lantställen,
kollegor som åt mycket godis
och blev för fulla
de klagade på komforten på intercitytåget och snörpte på näsan åt någons katt som skulle föda på andra sidan telefonlinjen
dom pratade om deras män och om att
dom skulle komma och hämta dem på tågstationen
när vi kom fram
när vi kommer fram
1 och en halvtimma till
och jag saknar dig
du, som jag känner som
jag hela tiden lär känna
du som aldrig sover bra för jag fäktas i sömnen
du som aldrig bryr dig om att föreviga saker med
en bild
30 minuter kvar och jag saknar dig
taxifärd, en ond rygg och ett helt liv
där jag aldrig lär mig att allting är en enda stor jävla resa
bara att hänga på
aldrig streta emot
men så kommer jag hem och vi bråkar om en missad gymtid
och jag känner mig som dom fönstertittande kvinnor  som igår
det lilla livet
vad lätt det är och vad svårt på samma gång

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback