lyckan

där står du i ditt nya luftiga kök
det är målat vitt och några goda ostar ligger framme
på en
träskärbräda
och du ler
och din ullkofta sitter bra
och alla facebook rader
lyder
jag är lycklig och jag har många goda vänner
och huset är avbetalt och vart ska vi åka i vinter
och den som ser på
lägger huvudet på sne
och livet känns som att det står still
hur ska man överhuvudtaget hitta mening
bara i sig själv
att bara stå i en liten pöl och trampa runt
undra varför det aldrig känns nytt och fräscht och annorlunda
bara som ett svart hål som långsamt slukar en och
man har tappat rösten
det svider i halsen men ljudet når liksom aldrig stämbanden
telefonen har gått sönder
den som ser på letar runt i en minnesbild av kontaktlistan
dörren har låsts innifrån
ingen knackar på
men ändå
imorgon kanske någon låser upp dörren och öppnar den på glänt
ge mig något
ge mig någon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback