förälskelsen

det här är det du behöver
ingen idé att du gör dig mödan
att leta efter eventuella nödutgångar
vi är inte två fångar
inte världar som kolliderar
det är vi två som konvergerar
spenderat nätter konverserat
och ibland trivialiserat
hur det känns att förlora en förälder
vill du följa med mig hem sen
det var en fråga och ett svar
och sen när du stannade kvar
så var allt egentligen helt självklart
det var som att trycka på start och allt går i en väldig fart
det är en startsignal på travbanan
snabba bilar på startbanan
och kaos för alla lampor lyser grönt
det är att hitta det man sökt
efter lång tid i halmen
det är som ett fall men
du tar ju emot mig 
och jag känner igen mig
det är som hemma 
fast helt annorlunda, och det får mig att undra
om det är såhär det ska kännas
när man lämnas med känslan jag vill aldrig vara ifrån dig
jag lovar att hålla dig högt
du är inte som nån annan jag mött
du softar runt och fristilar
och jag känner hur jag smilar
jag har träffats av amors pilar
det känns så jävla fett för jag vet att det är rätt
sätt du rör mig på
du kom, segrade och såg
att jag ibland lever som på nåd
att jag duckar universums alla svarta hål
jag vill komma och så
frön i din trädgård
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback